1.10.09

Semangat membara menulis blog

Aku duduk menghadap komputer sambil berfikir2,nak tulis ape ye? Pandangan2 yang hebat?aku xmampu..nak tulis rencana? pasal ape?Ish, malulah kalu orang bace blog yang tak hebat ni...itu apa yang datang ke fikiran sewaktu aku mula kembali menulis di internet ni.

Tapi, tertarik jugak tengok kawan2 yang dah lama ada blog macam Hilmi, Eikhwan, Zulkarnain dan semua yang kenal2 dulu(sory la tak mampu nak tulis sume:) Ah, biarlah, tulis je la ape2 yang aku nak. Pedulikan ape yang orang nak komen kalau tak hebat macam orang lain. Tak paksa pun suruh baca.

AMBIL YANG BERMANFAAT

Aku nak jadikan blog ni sebagai diari lah..semoga ape2 yang kulalui dapat dikongsi bersama. Kalau ada yang bermanfaat, ambil la. InsyaAllah ada punye. Kalau silap, bagi la teguran dan cadangan.

Bagiku, orang yang hebat ni mampu jadikan benda2 yang kecil pada pandangan orang lain menjadi ssesuatu yang bermanfaat bagi dirinya. Contohnya, semasa khutnah jumaat. Walau pun dimaklumi khutbah sekarang kurang menarik,dia tetap dengar khutbah yang isunya biasa2 dan ambil isi2 penting dan aplikasi dalam kehidupannya. Orang lain, dengar je tajuk pun dah terlelap, kadang2 tak sempat dengar pun. Sedar2 je dah iqamat.

So, jadikan ape2 yang bermanfaat yang terjumpa dalam blog ni sebagai pendorong anda.




Sekolah Rendahku

No comments: